Uppdaterades:

Varumärken och logotyper är ett sätt att skapa ett lätt igenkännings- tecken för en vara, ett företag eller en organisation. En logotyp eller varumärke är dock betydligt mer än ett sätt att berätta vad företaget eller produkten heter. I logotypen speglas företagets personlighet och kvalitetstänkande.

Uppdaterades:

Även ett litet företag behöver ta hjälp av en reklambyrå. Dagens mediabrus är så stort att det är svårt att nå fram till kunden. Genom att utnyttja en reklambyrås kreativitet, erfarenhet och kompetens ökar chansen betydligt för att uppnå de mål företaget satt för sin reklamsatsning.

Uppdaterades:

En reklamkampanj är en aktivitet som är begränsad i tid. Genom att koncentrera företagets resurser under en kortare period kan genom- slagskraften bli större. Det finns en hel del säsongsbundna produkter och tjänster som av förklarliga skäl marknadsförs i kampanjer.

Uppdaterades:

PR - public relations, förknippas ofta med stora företag och det politiska etablissemanget som vill synas och höras i massmedia. De större företagen och de politiska partierna sänder ut mängder med pressreleaser varje dag. Är det intressanta budskap "nappar" journalisterna och skriver om det i sina tidningar, tar upp det i radio eller visar det på TV. Budskapet får en stor genomslagskraft och det är "gratis".

Uppdaterades:

Den 1 april 2004 gjordes ändringar i marknadsföringslagen som bland annat handlade om reklam via elektronisk post. Lagändringarna är gjorda för att anpassas till artikel 13 i Europaparlamentets och rådets direktiv 2002/58/EG av den 12 juli 2002 om behandling av personuppgifter och integritetsskydd inom sektorn för elektronisk kommunikation (kommunikationsdataskyddsdirektivet).

Uppdaterades:

Internets största fördel är dess kostnadseffektivitet och räckvidd. Ditt företag har i teorin möjlighet att nå alla som finns uppkopplade. Möjligheten för små företag att konkurrera med stora företag har i och med Internets framväxt vuxit enormt. Storleken på din bildskärm är precis lika om du ser ett budskap från multijätteföretaget eller den lokala handlaren på hörnet.

Uppdaterades:

Vi beskriver nedan de olika traditionella reklamkanalernas styrkor respektive svagheter. Utbudet av reklamkanaler är stort och det gäller att välja rätt. Till traditionell reklam räknar vi

Uppdaterades:

Dagligen översköljs vi av både bra och dålig reklam. Många människor påstår att de inte påverkas av reklam men trots detta finns det många bevis på att en lyckad reklamkampanj ökar företagets försäljning.

Följande material har vi fått av VD Anders Frankel på företaget Apsis Sweden AB. Företaget arbetar med Internetbaserad marknadsföring såsom sökmotorsmarknadsföring och legitim marknadsföring via e-post. De är idag en av Sveriges ledande leverantörer inom denna typ av tjänster.

Följande material har vi fått av VD Anders Frankel på företaget Apsis Sweden AB. Företaget arbetar med Internetbaserad marknadsföring såsom sökmotorsmarknadsföring och legitim marknadsföring via e-post. De är idag en av Sveriges ledande leverantörer inom denna typ av tjänster.

Uppdaterades:

Du har tidigare i detta avsnitt läst om "problemen" med MLM. Trots dessa är det många som är med i MLM-strukturer som säljföretag eller som det oftast kallas, distributörer. Långt ifrån alla känner sig lurade in i systemet utan de är väl medvetna om förutsättningarna och har insett begränsningarna.

Uppdaterades:

Denna varningslista tar upp saker, frågeställningar, som du bör tänka på innan du fattar ett beslut om att bli ett säljföretag (distributör) i en MLM-struktur.

Detta avsnitt handlar om de tvivelaktiga metoder som används för att rekrytera nya företag till MLM-strukturerade företag. Hur du på olika sätt "manipuleras" och bara får höra och se "utvald" information.

Uppdaterades:

Att bearbeta en marknad genom MLM, Multi Level Marketing, d.v.s. marknadsföring/försäljning på flera "inkomstrelaterade" nivåer, var till en början ett bra sätt för små tillverkare att nå ut till kunder.Numera har det i ett flertal fall urartat och många företag som verkar enligt konceptet kan betraktas som rena "skojarföretag". När du läst igenom detta kommer du att förstå varför.

Uppdaterades:

Efter en DM-aktivitet gäller det att följa upp det som hände, eller kanske inte hände. Självklart besvaras och utförs olika aktiviteter utifrån de svar som kommit in till företaget. Men kanske finns det mer att hämta från de som inte svarat.

Uppdaterades:

Hur blev resultatet av DM-aktiviteten? Blev resultatet det förväntade, det vill säga enligt de mål vi satt upp, eller blev resultatet mycket över det förväntade, eller fick vi inga svar alls? Orsakerna till det ena eller andra kan vara flera. Nedan några förklaringar på vad som kan ha hänt.