Vem är du och vilken erfarenhet har du inom området där du tänker driva din verksamhet? Har du arbetat i branschen eller bedrivit hobbyverksamhet inom området? Vilka teoretiska kunskaper har du, d.v.s. vilka utbildningar och kurser har du genomgått? Har du ett nätverk av personer som kan hjälpa dig i starten och även därefter? Har du några personliga kontakter inom den bransch där du tänker vara verksam? Ska du driva företaget tillsammans med någon annan?
Uppdaterades:
Beskriv din grundläggande idé
Börja med att beskriv din produkt och/eller tjänst, din grundläggande idé. Se det som en kortfattad inledning på din affärsplan (under avsnitt 3 ska du mer utförligt och detaljerat beskriva din affärsidé).
Ge även en generell beskrivning av produkten/tjänsten, hur det idag fungerar på din marknad.
Uppdaterades:
Uppdaterades:
På expowera tillhandahålls information av allmän karaktär vilken inte riktar sig till någon speciell fysisk eller juridisk person. Vår strävan är att informationen ska vara så korrekt och aktuell som möjligt. Erfarenheten säger dock att det är svårt att hålla full kontroll över en så stor mängd skriven information som finns på expowera. Om felaktigheter upptäcks är vi mycket tacksamma för besked så att vi snarast möjligt kan rätta dessa.
Uppdaterades:
Webbplatsen expowera startades tidigt på våren år 2003. Målet var främst att hjälpa mindre företag att utvecklas, minimera risker, undvika kostsamma misstag m.m. genom att sprida kunskap om företagande och ämnen relaterade till företagande (försäljning, marknadsföring, inköp, ekonomi etc.).
Uppdaterades:
Världen av sök blir allt större, under 2015 kommer Google omsätta ca 75 miljarder USD. Det motsvarar 13-14% av den globala mediaspenden. Allt fler inser värdet i att synas bra i sökmotorerna, där Google har den okränkbara dominansen. Synbarhet och ranking i Google har blivit moderna ord som diskuteras i allt fler konferensrum, men hur och var börjar du din resa in i en smart sökmarknad? Du kan börja med att ta till dig av dessa grundläggande kunskaper om relevansen av den nya formen av marknadsföring.