Marknadsföring
Uppdaterades:
Varumärken och logotyper är ett sätt att skapa ett lätt igenkännings- tecken för en vara, ett företag eller en organisation. En logotyp eller varumärke är dock betydligt mer än ett sätt att berätta vad företaget eller produkten heter. I logotypen speglas företagets personlighet och kvalitetstänkande.
Uppdaterades:
PR - public relations, förknippas ofta med stora företag och det politiska etablissemanget som vill synas och höras i massmedia. De större företagen och de politiska partierna sänder ut mängder med pressreleaser varje dag. Är det intressanta budskap "nappar" journalisterna och skriver om det i sina tidningar, tar upp det i radio eller visar det på TV. Budskapet får en stor genomslagskraft och det är "gratis".
Uppdaterades:
Den 1 april 2004 gjordes ändringar i marknadsföringslagen som bland annat handlade om reklam via elektronisk post. Lagändringarna är gjorda för att anpassas till artikel 13 i Europaparlamentets och rådets direktiv 2002/58/EG av den 12 juli 2002 om behandling av personuppgifter och integritetsskydd inom sektorn för elektronisk kommunikation (kommunikationsdataskyddsdirektivet).
Uppdaterades:
Internets största fördel är dess kostnadseffektivitet och räckvidd. Ditt företag har i teorin möjlighet att nå alla som finns uppkopplade. Möjligheten för små företag att konkurrera med stora företag har i och med Internets framväxt vuxit enormt. Storleken på din bildskärm är precis lika om du ser ett budskap från multijätteföretaget eller den lokala handlaren på hörnet.
Uppdaterades:
Du har tidigare i detta avsnitt läst om "problemen" med MLM. Trots dessa är det många som är med i MLM-strukturer som säljföretag eller som det oftast kallas, distributörer. Långt ifrån alla känner sig lurade in i systemet utan de är väl medvetna om förutsättningarna och har insett begränsningarna.
Uppdaterades:
Att bearbeta en marknad genom MLM, Multi Level Marketing, d.v.s. marknadsföring/försäljning på flera "inkomstrelaterade" nivåer, var till en början ett bra sätt för små tillverkare att nå ut till kunder.Numera har det i ett flertal fall urartat och många företag som verkar enligt konceptet kan betraktas som rena "skojarföretag". När du läst igenom detta kommer du att förstå varför.